[صفحه اصلی ]   [ English ]  
:: ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با اتحادیه::
اخبار رویدادها::
اخبار علمی::
عضویت در اتحادیه::
بخش آموزش::
مراکز مرتبط::
دریافت فایل::
برقراری ارتباط::
تسهیلات اتحادیه::
پست الکترونیک::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: پنجمین رویداد علمی مشترک بنیاد علمی اکو و اتحادیه برگزار می شود ::
 | تاریخ ارسال: 1402/8/25 | 
اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی و بنیاد علوم اکو صمیمانه از شما دعوت می کند تا در مجموعه سخنرانی های رایج در مورد ریاضیات و علوم شرکت کنید.
کدام یک از مفاهیم ریاضی زیر طبیعی تر است: «بی نهایت» یا «عدد پایه»؟
سخنران: پروفسور مهدی رجبعلی پور
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۰ به وقت ایران و ساعت ۱۱ به وقت پاکستان

Zoom ID: ۸۵۸ ۰۲۱۶ ۷۴۱۱
Password: ۴۵۰۶۴۷

Zoom Link:  https://shorturl.at/bstPZ
 
چکیده: اول اینکه چرا این دو مفهوم با هم قابل مقایسه هستند؟ این ممکن است یک نکته بحث برانگیز باشد که در این گفتگو مطرح می شود. برای آماده شدن، ذکر کنیم که در حالی که عدد پایه مورد استقبال ریاضیدانان نیمکره شرقی (آفریقا، آسیا و اروپا) قرار گرفت، "بی نهایت" مورد انزجار اکثر ریاضیدانان و فیلسوفان دنیای قدیم (به جز شاید در هند) قرار گرفت. ). هزاران سال پیش، اعداد پایه به طور طبیعی به صورت ۲، ۵، ۱۰، و ۲۰ و به طور مصنوعی (اگر جرات اصلاح قید را داشته باشم) به عنوان ۶۰ ظاهر می شدند. اما "بی نهایت" به عنوان یک مفهوم ریاضی به طور رسمی معرفی شد تا قبل از اینکه آبراهام رابینسون کتاب خود را در مورد تجزیه و تحلیل غیراستاندارد در سال ۱۹۶۶ منتشر کرد. شاید این تنفر از بی نهایت باعث شود که باور کنید بی نهایت طبیعی نیست. اما ما در اینجا استدلال می کنیم که ذهن ساده انسان اولیه «بی نهایت» را به عنوان یک «چیز طبیعی» (یا شاید «کمیت») پذیرفت و این ذهن پیچیده فیلسوفان (بعد) بود که تصمیم گرفتند راه دیگری را طی کنند. اعداد پایه در دنیای قدیم به عنوان روش های طبیعی برای مدیریت مفاهیم دوگانه "بی نهایت" و "بی نهایت کوچک" به وجود آمدند. در نیمکره غربی (آمریکای مرکزی)، "روز قیامت" به صحنه آمد و سه مفهوم "بی نهایت"، "عدد پایه" و "صفر" در مفهوم واحد "روز قیامت" فرو ریختند و در غیاب هیچ مفهومی. از کسری، هیچ اشاره ای به بی نهایت کوچک ظاهر نشد.

Bionote – پروفسور مهدی رجبعلی پور
پروفسور مهدی رجبعلی پور در سال ۱۳۲۴ در کرمان متولد شد که عضو فرهنگستان علوم ایران و استاد بازنشسته ریاضی دانشگاه کرمان است و سالها ریاست انجمن ریاضی ایران را بر عهده داشت. او در دانشگاه پهلوی به تدریس و تحقیق مشغول بود. دانشگاه رضا شاه؛ دانشگاه شهید باهنر کرمان; دانشگاه دالاهو؛ دانشگاه تورنتو؛ دانشگاه واترلو و مرکز فیزیک نظری عبدالسلام. وی تاکنون ۲۱ دکترا داشته است. دانش آموزان در رشته ریاضی برخی از امتیازات و جوایز وی به شرح زیر است: بورسیه تحصیلی دکتری. برنامه در دانشگاه تورنتو؛ استاد و پژوهشگر محترم وزارت فرهنگ و آموزش عالی ایران؛ دانشیار ارشد مرکز بین المللی فیزیک نظری (تریسته، ایتالیا)؛ برگزیده جشنواره چهره‌های برجسته ایران؛ برنده جایزه افضلی پور تجلیل از انجمن ریاضی ایران با اعطای جایزه سالانه محمد رجبعلی پور در جبر خطی؛ برنده جایزه بهزاد برای موفقیت در خدمات و مدیریت ریاضی. همراه با همسر مرحومش بنیانگذار خانه ریاضیات کرمان. استاد رجبعلی پور بیش از ۸۰ مقاله در مجلات بین المللی دارد. چندین مقاله ارائه شده در کنفرانس های بین المللی؛ بیش از ۲۵ مقاله در مجلات ملی.

راه های ارتباطی: 
دفعات مشاهده: 409 بار   |   دفعات چاپ: 22 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بیانیه اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی به مناسبت روز ملی آمار ::
 | تاریخ ارسال: 1402/8/2 | 


بسمه تعالی
بیانیه اتحادیه انجمن­های ایرانی علوم ریاضی
       روز اول آبان­ ماه به طور رسمی  روز ملی آمار و برنامه­ریزی نامگذاری شده است و هرسال برنامه­های ویژه­ای توسط مراکز علمی، دستگاه­های اجرایی، انجمن­های علمی، دانشگاه­ها  و مخصوصا انجمن­های علمی دانشجویی برای گرامی­داشت این روز برگزار می­شود.
مطابق معمول لازم است افزایش آگاهی جامعه در رابطه با قدرت و میزان نفوذ آمار در جنبه­های مختلف اجتماعی، آموزش و توسعه فکری جامعه و در زمینه سواد آماری با نگاه حرفه­ای و ارتقا خلاقیت و توسعه در علوم آماری مورد توجه قرار گیرد و اقدامات لازم توسط دست­اندرکاران و نهادهای مربوط صورت پذیرد. در سال­های اخیر آموزش و پژوهش در حوزه علم آمار رشد قابل توجهی در ایران یافته است. اما بکارگیری آن در حوزه­های مختلف و نیز گسترش تمامی گرایش­های آماری  همچنان کافی نیست و نیاز به توجه بیشتری دارد. هم اکنون در اغلب سازمان­ها و نهادهای مختلف واحد آمار و اطلاعات ایجاد شده است، اما در اغلب واحدها افراد غیرمتخصص شاغل هستند و روند جذب  آمارشناسان متخصص در این واحدها  نیازمند بهبود است.
گرچه لزوم کاربرد آمار در برنامه­ریزی و تصمیم گیری­ها بر مدیران و مسئولان پوشیده نیست، اما باید فرهنگ و سواد آماری در بین آحاد مردم و نیز مسولان، تصمیم­سازان و رسانه­های عمومی ارتقا یابد. توسعه فرهنگ آماری در کشور از طریق برگزاری همایش­ها، نشر مجلات علمی و برگزاری کارگاه­های آموزشی با همکاری دانشگاه­ها و سازمان­ها و انجمن­های آماری کشور قابل انجام است.
متاسفانه از سویی با افت کیفی آموزش آمار و عدم امکان جذب افراد توانمند به این شاخه مهم از دانش بشری روبرو هستیم و از سوی دیگر،  اعتماد عمومی به آمار تنزل یافته است که یکی از علل آن عدم انطباق نتایج طرح­های آماری با واقعیت و ناموفق بودن برنامه­ریزی و تصمیم­گیری­ها  بر اساس نتایج دقیق آماری است. طرح­های آماری کلان کشور که نتایج آن اثرات عام در کل جامعه دارد، گاهی توسط افرادی اجرا می­شوند که نه تنها از اطلاعات صحیح استفاده نمی­کنند، بلکه از تخصص لازم نیز برای تحلیل آنها برخوردار نیستند. راه حل این معضل تشکیل "سازمان نظام آمارشناسی"  برای کشور است، که سال­ها قبل توسط انجمن آمار ایران (یکی از انجمن­های عضو اتحادیه) تدوین گردیده است و مورد حمایت نهادهای آمار رسمی کشور است. در این طرح پیش­بینی شده است که اجرای پروژه­های آماری،  مستلزم اخذ گواهی صلاحیت حرفه­ای از این سازمان باشد و از بروز خسارات هنگفت ناشی از به­کارگیری نتایج نامعتبر طرح­های آماری جلوگیری شود. خوشبختانه در این زمینه انجمن آمار ایران پیشقدم بوده است و با مشارکت موسسات آماری و شورای عالی آمار تلاش می­کند این طرح به تصویب برسد. این مساله و توجه بیشتر به آموزش امار در مقاطع مختلف تحصیلی در این راستا بسیار موثر خواهد بود.





فرهنگ آماری باید از آموزش در مدارس شروع شود و در میان دانش آموزان نهادینه شود. در این راستا اجرای برنامه‌ ملی آمار، تدوین استانداردهای ملی محتوای آموزش آمار از ‌دبستان تا دبیرستان، معرفی اهمیت آموزش آمار در مدارس، از طریق رسانه­ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
زمینه­های مختلف علوم آماری به سرعت در حال توسعه و گسترش است. بنابراین فعالیت­هایی چون بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آموزش عالی در رشته‌ آمار، بازنگری برنامه‌های آموزشی، تدوین برنامه ­آموزشی برای زمینه­های جدید آمار، تهیه سرفصل و تدوین نحوه تدریس دروس آماری برای سایر رشته‌ها،  تقویت و توانمندسازی کارشناسان آمار، معرفی آمار و کاربردهای آن به کارشناسان، مدیران، دانشجویان، محققان سایر رشته‌ها، دانش‌‌آموزان و عموم مردم، معرفی پیشرفت‌های اخیر در حوزه‌های مختلف آمار می­تواند مورد توجه قرار گیرد.
امید است با همت، همکاری و همفکری مسئولان و دست­اندرکاران امور آماری، اساتید و دانشجویان و کارشناسان آماری و نیز معلمان آمار مدارس، اقدامات موثری برای تحقق این امور صورت پذیرد، به گونه­ای که شاهد افزایش فرهنگ و سواد آماری در بین آحاد جامعه و استفاده صحیح از علم آمار در سطوح مختلف برنامه­ریزی، تصمیم­سازی و انجام تحقیقات علمی کشور باشیم.
اول آبان ۱۴۰۲
محسن محمدزاده
رئیس اتحادیه انجمن­های ایرانی علوم ریاضی

 
دفعات مشاهده: 544 بار   |   دفعات چاپ: 35 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: چهارمین رویداد علمی مشترک بنیاد علمی اکو و اتحادیه برگزار می شود ::
 | تاریخ ارسال: 1402/7/30 | 
) UIMS) و اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی (ECOSF بنیاد علوم اکو (
صمیمانه از شما دعوت می کند تا در مجموعه سخنرانی های رایج در مورد ریاضیات و علوم شرکت کنید.
مرزبندی کارکردهای عملگرهای مثبت و کاربردهای آنها
سخنران:پروفسور دکتر آلابرن آشیرالیف
۲۴ اکتبر ۲۰۲۳
۱۰:۰۰ صبح به وقت پاکستان
۹:۰۰  صبح به وقت ترکیه
۹:۳۰  صبح به وقت تهران
Zoom ID: ۴۹۲۵۸۳
Password: ۸۹۹ ۴۷۸۲ ۳۳۲۶
Zoom Link: https://tinyurl.com/۴uk۸۴wft

 
چکیده سخنرانی: در این پژوهش یک رویکرد انتزاعی برای حل معادلات دیفرانسیل پاره­ای در مدل­سازی فرایندهای مهندسی و فناوری معرفی می­شود. مسائل مختلف محلی و غیرمحلی برای معادلات دیفرانسیل پاره­ای را می­توان به مسائل محلی و غیرمحلی برای معادلات دیفرانسیل معمولی در فضای باناخ با عملگر مثبت نا محدود کاهش داد. مرزبندی توابعی از چند عملگر مثبت مد نظر قرار گرفته است.

بیوگرافی پروفسور دکتر آلابرن آشیرالیف
پروفسور دکتر آلابرن آشیرالیف در ۱۹۵۵ در شهر کُنِکْسیر ترکمنستان به دنیا آمد. وی تحصیلات دبیرستانی خود را در سال ۱۹۷۲ با مدال طلا برای برتری در سطح دبیرستان به پایان برد. در ۱۹۷۷ از دانشگاه دولتی ترکمن فارغ التحصیل شد و در طول تحصیل (۱۹۷۷-۱۹۷۴) برنده جایزه کمک هزینه لنین برای دانشجویان شد.
      وی درجه دکتری خود را در ۱۹۸۳از دانشگاه دولتی وارونژ و دکترای علوم را از همان دانشگاه و موسسه ریاضیات آکادمی علوم اوکراین در ۱۹۹۲دریافت کرد. آشیرالیف برنده جایزه رتبه اول برای دانشجویان دکترا  در زمان  تحصیل خود  در ۱۹۸۳ شد. وی در سال­های ۱۹۷۹، ۱۹۸۵ و ۱۹۹۱ پژوهشگر مهمان در دانشگاه دولتی وارونژ روسیه و در سال های ۱۹۸۸-۱۹۸۷ پژوهشگر مهمان در دانشگاه ایالتی سانتا باربارا در کالیفرنیای آمریکا بوده است. دکتر آشیرالیف از ۱۹۷۷تا ۱۹۹۹ به عنوان مدرس در دانشگاه دولتی ترکمن و به ترتیب نیز به عنوان استادیار(۱۹۸۵)، دانشیار(۱۹۸۹) و استاد (۱۹۹۵) به حرفه ی خود ادامه داد. در سال ۱۹۹۶ آشیرالیف به درجه استاد تمامی ترکمنستان توسط وزیر علوم ترکمنستان نائل گردید.
     پروفسور آشیرالیف از ۱ سپتامبر ۱۹۹۰ تا ۳۰ ماه می ۲۰۱۶، عضو کارکنان دپارتمان ریاضیات و آموزش ریاضیات پایه در دانشگاه فتیح ترکیه و استاد مهمان در دانشگاه بین المللی TTU، ترکمنستان بوده است. ایشان از ۱۵ می ۲۰۱۵، در موسسه ریاضیات و مدل­سازی ریاضی آلماتی قزاقستان به عنوان استاد مهمان؛ از ۱ آوریل ۲۰۱۷، استاد مهمان دانشگاه دوستی ملل روسیه (RUDN)؛ از ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۶ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱، عضو کارکنان دپارتمان ریاضی دانشگاه خاور نزدیک در قبرس؛ از بهار ۲۰۱۸ تا ۲۲ سپتامبر۲۰۲۱، رئیس دپارتمان آموزش ریاضی در دانشکده آموزش آتاترک و از ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱، عضو کارکنان دپارتمان ریاضیات دانشگاه باهسِسِهیر در استانبول بوده است.
      علایق پژوهشی ایشان وسیع و شامل موارد زیر است: مسائل مختلف آنالیز تابعی عددی، مسائل دیفرانسیل و تفاضلی خوش رفتار، ساخت و بررسی طرح­های تفاضلی با دقت زیاد برای معادلات دیفرانسیل پاره­ای، طرح های تفاضلی یکنواخت و فرمول های مجانبی برای مسائل اغتشاش منفرد برای معادلات دیفرانسیل پاره­ای، مطالعه مثبت بودن عملگرهای دیفرانسیل و تفاضلی و ساختار فضاهای کسری تولید شده توسط عملگرهای دیفرانسیل مثبت و تفاضلی در فضاهای باناخ، بررسی طرح های تفاضلی برای معادلات دیفرانسیل پاره­ای تصادفی، مطالعه مسائل شناسایی، حسابان کسری و مدل­سازی ریاضی.
     پروفسور آشیرالیف نویسنده بیش از ۳۸۰ مقاله علمی در مجلات بین المللی و مجموعه مقالات کنفرانسی است. ایشان  نویسنده ۱۲ جلد کتاب، شامل ۲ رساله چاپ شده در مورد نظریه عملگر: پیشرفت­ها و­ کاربردها است که توسط انتشارات بیرکهُیزر به چاپ رسیده است. ویراستار مهمان در ۷ جلد از مسائل ویژه مجلات بین المللی ISI و ویراستار همکار در ۸ جلد مجموعه مقالات کنفرانسی AIP بوده است. او با موفقیت ۳۶ دانشجوی دکترا و ۳۷ دانشجوی کارشناسی ارشد را راهنمایی کرده است. شاخص علمی او در گوگل آکادمیک ۳۷، در پایگاه استنادی علوم ۲۹ و در اسکوپوس ۲۸ است.
      پروفسور آشیرالیف در سال ۲۰۱۵ به عنوان راهبر علم تامسون-رویترز در بخش تحقیقات علمی دنیا از محدوده آسیای مرکزی و در سال ۲۰۱۲ به عنوان عضو آکادمی علوم اسلامی انتخاب شد. در سال ۲۰۱۷ او به دریافت جایزه دیپلم افتخار برای سهم قابل توجهی در توسعه علوم ریاضی از جامعه ریاضی ترکی (TWMS) نایل گشت. به واسطه فعالیت های آکادمیک در ۲۰۱۷ بوسیله ریاست دانشگاه خاور نزدیک جایزه افتخاری طبع و نشر را بدست آورد. در ۲۰۱۹ او برنده جایزه اسکوپوس قزاقستان در بخش جهانی جایزه اسکوپوس شد. در سال ۲۰۲۲ آشیرالیف نشان "مشارکت در توسعه علوم" را از وزیر آموزش و علوم قزاقستان دریافت کرد.
دفعات مشاهده: 441 بار   |   دفعات چاپ: 32 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: سومین رویداد علمی مشترک بنیاد علمی اکو و اتحادیه برگزار می شود ::
 | تاریخ ارسال: 1402/6/20 | 
ECO Science Foundation (ECOSF) and Union of Iranian Societies of Mathematical Sciences (UIMS) cordially invite you to participate in Lecture Series on Popularising Mathematics and Science.

On the Bayesian Irrelevance of Sampling Design Speaker: Prof. Siamak Noorbaloochi
September ۲۶, ۲۰۲۳
دوشنبه ۳ مهر ۱۴۰۲
۰۴:۳۰ PM (GMT+۵) Pakistan Time
۳:۰۰ PM (GMT+۳:۳۰) Iran Time
Zoom ID: ۸۵۰ ۶۴۸۷ ۴۹۲۵
Password: ۶۹۳۸۶۹

Zoom Link: 
http://tinyurl.com/۵s۲۲udy۵

Abstract: The Bayesian outlook dismisses the necessity of random selection of sampling units and the use of different designs. We will discuss the current Bayesian framework for making inferences about finite populations and propose an alternative Bayesian approach that incorporates the sampling design as an integral part of the Bayesian paradigm.

Bionote – Prof. Siamak Noorbaloochi
Prof. Siamak Noorbaloochi was an assistant professor at Shahid Chamran University, Ahvaz, Iran and a professor of Statistics at Shahid Beheshti University, Tehran, Iran. He is a professor of Statistics at Medical School, University of Minnesota and a Statistician and an investigator with Center of Care Delivery and Outcomes Research.

دفعات مشاهده: 468 بار   |   دفعات چاپ: 31 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بیانیه بهار ریاضی ::
 | تاریخ ارسال: 1402/2/6 | 

بیانیه اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی
به مناسب هفته بهار ریاضیات، ۲۲ الی ۲۸ اردیبهشت

بسمه تعالی

          با گرامیداشت روز جهانی زن در ریاضیات، ۲۲ اردیبهشت ماه سالروز تولد زندهیاد خانم مریم میرزاخانی و روز ملی ریاضیات، ۲۸ اردیبهشت روز بزرگداشت حکیم عمر خیام، به استحضار ملت شریف  و به ویژه جامعه علوم ریاضی کشور میرساند، علی رغم کوشش معلمان، آموزشگران، استادان و علاقهمندان و دلسوزان تعلیم و تربیت در حوزه ریاضیات، در حال حاضر وضعیت رشتههای علوم ریاضی کشور مناسب نیست و  به سوی وضعیت خطرناک و غیر قابل جبران پیش میرود. از این رو اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی با عضویت  یازده اتحادیه و انجمن علمی مرتبط با ریاضیات کشور، ایده و نامگذاری  هفته بهار ریاضیات، را به منظور باز خوانی و پاسداشت سرآمدان ریاضی کشور به ویژه پروفسور میرزاخانی و حکیم عمرخیام  و از سوی دیگر در جهت عمومیسازی ریاضیات در کشور، اقبال به رشتههای علوم ریاضی و برون رفت از وضعیت نامناسب موجود پیشنهاد نموده است. اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی بر این باور است برای ایجاد شوق نسبت به ریاضیات، علاوه برتوجه به جنبههای فکری، خلاقیت، کاربردی و زیبا شناختی آن در سطوح مختلف، ریاضیات نقش کلیدی به عنوان مفهوم پایه در حوزههای فردی و اجتماعی زندگی انسان دارد، از این رو  مخاطبان هفته بهار ریاضیات در سراسر کشور دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، استادان و خانوادهها همراه با فرزندانشان به ویژه دانشآموزان ابتدایی هستند. در این راستا برنامه اجرایی پیشنهادی هفته بهار ریاضی به  پیوست تقدیم میشود و از روسای اتحادیهها و انجمنهای عضو درخواست دارد،  با هماندیشی اعضای هیئت مدیره یا شورای اجرایی خود، برنامههای متناسب با این رویداد را با استفاده از ظرفیت خانههای ریاضیات شهرها، انجمنهای علمی و آموزشی معلمان ریاضی، گروههای آموزشی علوم ریاضی دانشگاهها و علاقهمندان به ریاضیات  در سراسر کشور فراهم سازند. امید است دستگاهها و سازمانهای آموزشی و فرهنگی مانند  وزارت آموزش و پرورش، دانشگاهها و شهرداریها از این رویداد ملی  در سراسر کشور حمایت نمایند.                                                                                                                                                         

اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی
اردیبهشت
۱۴۰۲

دفعات مشاهده: 396 بار   |   دفعات چاپ: 29 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: بیانیه اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی درباره آینده تربیت معلم در ایران ::
 | تاریخ ارسال: 1400/12/7 | 
دفعات مشاهده: 624 بار   |   دفعات چاپ: 47 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: اخبار ::
 | تاریخ ارسال: 1400/10/25 | 

برنامه راهبردی پنجساله اتحادیه
گزارش اتحادیه ۱۳۹۹
گزارش جلسه با دبیر شورای انقلاب فرهنگی

دفعات مشاهده: 632 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
:: مجمع عمومی اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی- سال ۱۳۹۸ ::
مجمع عمومی اتحادیه انجمن های ایرانی علوم ریاضی- سال ۱۳۹۸
AWT IMAGE

پایگاه جدید ‏اتحادیه راه‌اندازی شد. هدف از راه‌اندازی پایگاه جدید تسریع اطلاع‌رسانی عملکرد اتحادیه از جمله عضویت الکترونیک و اطلاع رسانی از طریق خبرنامه علمی، ‏گسترش خدمات‌رسانی به پژوهشگران رشته‌های مرتبط و ایجاد امکان برقراری ارتباط بین ‏محققین این رشته بوده است .

دفعات مشاهده: 861 بار   |   دفعات چاپ: 64 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
::
اتحادیه انجمنهای ایرانی علوم ریاضی Union of Iranian Societies of Mathematical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 83 queries by YEKTAWEB 4645